Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

fredag den 15. november 2013

Pølsehorn af ølandshvede

Du skal bruge:

  • 12 Pølser deles på midten
  • 25 g gær
  • 20 g salt
  • 400 g Ølandshvedemel
  • 200 g Hvedemel Lux
  • 375 g Koldtvand
  • 50 g Olie

  • 1 Æg til pensling
  • ½ dl sesamfrø til drys

Sådan gør du:

  • Alle indgredienser køres med dejkrog på røremaskine til dej temperatur på 28 grader
  • Hæve til dobbelt størrelse i en olie smurt skål med plastfolie over.
  • Vendes ud på et meldrysset bord.
  • Foldes helt over og slåes let ned til ca 1 cm tykkelse, ved hver foldning 4 gange, N, S, Ø, V.
  • forsøg at få dejen til at være 36 x20 cm så der bliver 24 strimler a 1,5 x 20  cm
  • Hakkes ud i 24 strimler
  • Der rulles en strimmel del om hver pølse (forsigtigt) og enden klemmes fast til den forgående snoning.
  • Sættes på 2 bageplader og dækkes med plast, hæve til dobbelt størrelse.
  • Pensles med sammenrørt æg og drysses med sesam.
  • Bages en plade af gangen på næst nederste ribbe ved 210 grader over/under varme i ca 14 min.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar