Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

fredag den 15. november 2013

Saftige boller

Du skal bruge:
  • 50 g Gær
  • 20 g Salt
  • 20 g Sukker
  • 330 g Lunkent vand
  • 150 g Moset kartoffel eller kold grød
  • 400 g Hvedemel Lux (12% protein)
  • 100 g Fuldkorns durummel
  • 50 g Grov rugmel
  • 60 g Olie
  • 80 g Bl. kerner
    • 1:1 Græskar, Hør, Hirse og Solsikke
Sådan gør du:
  • Alle indgredienser puttes i røremaskine.
  • Køres 6 min med dejkrog på hastighed 1 på kenwood.
  • Hæve til dobbelt størrelse i en olie smurt skål med plastfolie over.
  • Vendes ud på et meldrysset bord.
  • Foldes helt over og slåes let ned til ca 2 cm tykkelse, ved hver foldning 4 gange, N, S, Ø, V.
  • Hakkes ud i 24 stykker 6x4
  • Sættes på 2 bageplader og dækkes med plast, hæve til dobbelt størrelse.
  • Bages en plade af gangen på næst nederste ribbe ved 210 grader over/under varme i ca 12 min.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar