Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

søndag den 12. februar 2017

Kartoffel/porrersuppe..

Det skal du bruge:
150 g Bacon tern
3 (750 g) Store bagekartofler i grove tern
1-2 Porrer i skiver
1 Stort løg i tern
1 bt Persille, stilk for sig, blade for sig.
1/4 l Fløde
3/4 l Vand
2 ts Salt

Sådan gør du:
Kom bacon i en tykbundet gryde og tænd den på middelhøj varme. Steg det til det er sprødt.
Fisk de sprøde tern op på fedtsugende papir.
Tilsæt løg og porrer til gryden og steg det et par minutter i baconfedtet.
Tilsæt kartofler, persillestilk og vand.
Lad det simre under låg til kartoflerne er møre, ca 25-30 min.
Blend suppen og tilsæt fløde smag til med salt. Juster evt. konsistens med vand.
Hak persillebladene, evt lad børnene gøre det med en saks i et glas, og bland dem i suppen.
Server med de sprøde bacontern og frisk kværnet peber.

Velbekom !


Ingen kommentarer:

Send en kommentar