Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

fredag den 24. januar 2014

Go'morgen boller

Du skal bruge:

600 g koldt vand
20 g gær
15 g salt
775-800 g mel (max 15% ikke bagende, feks rug, havre, boghvede o.l)

Sådan gør du:

Dag 1
Rør alle ingredienser sammen på røremaskine, ca 5-7 min.
Tildæk skålen med låg eller film og lad den stå 30 min på køkkenbordet, inden den sættes i køleskabet. (Den skal stå på køl natten over evt 2 nætter men så brug lidt mindre gær)

Dag 2 (3 hvis den har stået 2 nætter)
Tænd ovnen på 230 grader varmluft.
Skrab dejen ud på et rent bord, og sæt dejen på 2 bageplader i ca. 18-20 klatter ialt.
Lad bollerne komme sig 10 min, inden de sættes i ovnen i 18 min.

Server med smør, ost og marmelade.

Go'morgen......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar