Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

fredag den 1. maj 2020

Farmors Kopkage

Det skal du bruge:

En microbølgeovn, vores er på 1000W
Et egnet krus, skal kunne rumme 4 dl

Det våde:
1 Æg
1 SS Mælk
1 SS Smagsneutral olie

Det tørre:
2 SS Hvedemel
2 SS Sukker
1 SS Kakaopulver
1 TS Vaniljesukker
1 TS bagepulver

Sådan gør du:

Det våde røres godt sammen i kruset

Det tørre kommer i og massen røres godt sammen så dejen er jævn og uden klumper.

Skrab siderne af kruset ned og bag kagen i  Microbølgeovn, 2 Min ved Fuld effekt (1000W). Kig evt efter 1½ min hvis du er i tvivl.

Tjek med en strikkepind eller bambusspid om den er bagt. Stik pinden ind gennem midten af kagen, hænger dejen ikke ved når du trækker den ud, er kagen færdig.

Server evt med glasur, og spises varm til et glas kold mælk..



God fornøjelse..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar