Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

lørdag den 13. juni 2015

Pure af søde kartofler med estragon

Det skal du bruge:

1 kg søde kartofler
150 g smør
2 ts tørret estragon
2 ss olie
Salt

Sådan gør du:

Skræl de søde kartofler, skær dem i grove stykker, vend dem med olie og et nib salt og bag dem møre i ovnen i et fad, ca 20-25 min ved 180° varmluft.

Når de er møre kommes de i en blender eller food processer med smør og estragon, køres til massen er glat og ensartet. Smag til med salt. 

Serveres kold eller varm til en god bøf, kyllingefilet eller som supliment til en tærte med grønsager. 

Kan evt kommes på sprøjtepose med stjernetyl og sprøjtes op.

Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar