Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

mandag den 11. december 2017

Baguette

Det skal du bruge:

25 g gær
3 dl mælk
1 spsk olivenolie
450 g hvedemel 12%
12 g salt
Evt. 10 g bageenzym

Sådan gør du:

Æltes 10-12 min til god skær dej

Hæve til dobbelt størrelse

Del i 3

Slå ned, stræk, fold og virk op.
Rul til 30 cm

Efterhæv tildækket på bagepapir

Rids med kniv, lange skrå snit.


Bag 12-15 min ved 240 grader på bagesten/stål med damptilsætning ved indsættelse.

Serveres lunt til suppe eller bruges til landgangsbrød










Ingen kommentarer:

Send en kommentar