Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

tirsdag den 18. marts 2014

Svampestuvning

Det skal du bruge:
 
300 g faste svampe (jeg brugte kejserhat og shii-take)
5 g salt
25-50 g blåskimmelost (Blå kornblomst)
1,5 dl fløde
25 g smør
15 g neutral olie
Citronsaft, salt og peber
 
Sådan gør du:
 
Rens svampene og skær dem i tynde skiver.
Varm en pande op med smør og olie.
Når det er bruset af tilsættes svampene.
Lad dem stege ved middelhøj varme til de er let brunede.
Tilsæt salt og lad det opløse.
Tilsæt ost og fløde, lad det reducere til en cremet konsistens.
Smag til med citronsaft, salt og peber
 
Server evt. en bøf og hasselback kartoffel til...
 
Velbekom.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar