Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

mandag den 27. oktober 2014

Burgerboller / sandwichstykker

Du skal bruge:

Grød:
4 dl kogende vand
200 g grov fuldkornsmel

Dej:
600 g lun grød
4 dl koldt vand
1/2 dl olie
50 g gær
20 g sukker
20 g salt
200 g fuldkornsmel
700 g hvedemel 12% protein

Sådan gør du:

Bland vand og mel til grøden i skålen til en røremaskine. Lad det hvile ca 30 min så det er lunt.

Put alle de øvrige ingredienser i skålen og ælt med dejkrog ca 5 min.

Lad dejen hæve i en smurt skål til dobbelt størrelse.

Vend dejen ud på er melet bord, og fold den helt over 3-4 gange og tryk ned til en firkantet 2,5 cm tyk plade.

Hak dejen ud i de ønskede stykker.

-16 kvadrater til burgerboller (4 stk på hver led)
-15 sandwichboller (5 stk på den ene 3 stk på den anden led)
-24 Boller 6/6
-Eller trekanter, cirkler stjerner....

Men hak dejen ud med en skraber, så strukturen holdes og luften bliver i dejen.

Hæve til dobbelt størrelse, dækket med plasticfolie, på bageplader med bagepapir.

Pendlere med vand og drys med pynt, evt. sesam eller hørfrø..

Bag i traditionel ovn 220 grader 12-14 min, næstnederste ribbe. En plade af gangen.

Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar