Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

lørdag den 25. oktober 2014

Simreret med mørbrad

Du skal bruge:

1 svinemørbrad
1,5 kg kartofler
300 g gulerødder
2 løg
Evt rester af grønsager, peberfrugt, rodfrugter ell.
2 ss olie
Salt og krydderier

Stegegryde med låg, der kan gå i ovn.

Sådan gør du:

Rengør grønsager og løg og skær dem i grove tern eller både.
Varm en stegegryde med olie og brun mørbraden.
Tag mørbraden op og svits grøntsagerne 3-5 min, så de får lidt farve.
Læg mørbraden på toppen, salt og krydder.
Put låg på og stil det i ovnen 200 grader i 1,5 time, eller lavere temperatur længere tid. Det kan tilpasses så man kan lave mad og så kan det passe sig selv mens man er til møde, henter børn eller til sport.

Skær mørbraden ud og server... Evt med en kold sauce..


En lille hjælp i en travl hverdag....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar