Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

mandag den 27. oktober 2014

Gulerodsbrud/boller

Det skal du bruge:

5 dl koldt vand
50 g gær
25 g sukker
25 g salt
1 dl olie
3 dl grov fuldkornsmel
10 dl hvedemel 12% protein
200 g revet gulerod
100 g solsikkefrø
25 g sesamfrø

Sådan gør du:

Bland alle ingredienser i en røremaskine, ælt med dejkrog ca 5 min.

Hæves til godt dobbelt størrelse.

Sættes på bageplader med bagepapir, brug 2 skeer eller 2 dejspartler, 16 klarhed ca samme størrelse som et frost rundstykke.

Hvile 10-15 min.

Bages en plade af gangen, 220 grader traditionel ovn. ca. 15 min, næstnederste ribbe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar