Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

søndag den 12. oktober 2014

Fyriskage

Du skal bruge

Dej:
2 æg
120 g sukker
120 g flyende fedtstof
120 g mel
1/2 ts bagepulver
2 spsk. fløde el. mælk

Topping:
2 gode æbler
2 ss sukker
1 ts kanel
2 ss perlesukker
1/2 dl hakkede nødder eller mandler


Sådan gør du

Æg og sukker piskes til det er lyst og luftigt.
De øvrige ingredienser røres i.
Dejen hældes i en smurt, lille bradepande eller en tærteform.
Skrællede æbler, skæres i tynde både, vendes med kanel og sukker, og ligges på. Evt. i mønster
Drys perlesukker og hakkede nødder eller mandler

Bages 200 grader traditionelovn i ca. 40 min.

Kan fryses
3 x opskrift til en hel stor ovnbradepande


Ingen kommentarer:

Send en kommentar