Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

søndag den 13. maj 2012

Müsli, Havregrød og Havregryn

Morgenmad.... nogen siger det er det vigtigste måltid på dagen.

Jeg har kun en ting at sige: HAVREGRYN
Med frugt, nødder, kerner, mælk eller som grød eller müsli

Müsli:

Her er det bare et spørgsmål om at blande det man godt kan lide, man kan evt honning riste nogle at ingredienserne hvis man har en sød tand..... Dem har jeg mange af.

Eksempel
  • 10 dl Havregryn (man kan evt honning riste lidt af havregrynene)
  • 2 dl Cornflakes
  • 1 dl Hakkede honning ristede mandler (ristes let på panden med 3 ss honning)
  • 1 dl Lyse rosiner
  • 1 dl Mørke rosiner
  • 1 dl Tørrede tranebær
Bland og opbevar i tætsluttende beholder

Havregrød:
  • 1 dele havregryn
  • 2 dele mælk eller vand
Koges ved mellem varme til det tykner, smages til med salt.
Grøden kan piftes på med æblestykker og kanel eller en håndfuld rosiner....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar