Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

onsdag den 30. maj 2012

Rababergrød

Du skal bruge:

  • 1 kg Rabarber
  • Vand
  • 2 ts non oxal
  • 2 ss kartoffelmel
  • 200 g sukker

Sådan gør du:

Vask Rabarberne og snit den i ca. 2 cm stykker.
Kom dem i en gryde og tilsæt vand så det lige dækker.

Koges møre ca 10 min. tilsæt sukker og non oxal.
Tag gryden af varmen og jævn den med kartoffelmelet rørt op med ½ dl vand.

Grøden må IKKE koge igen når der er kommet jævning i.


Kom grøden i en skål og drys den let med sukker, så den ikke trækker skind.


Afkøles og serveres med mælk og evt fløde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar