Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

onsdag den 9. maj 2012

Tærter

Tærter er dejlige til mange ting. Aftensmad, frokost, madpakke, buffet eller skovturen. De Smager skønt både varme, lune og koldeMulighederne for fyld er uendelige, jeg kommer her med nogle forslag, men eksperimentere og find dine egne farvoritter.

En potion tærtedej.

ca 500 g fyld:
  1. 150 g kylling, 50 g bacon, 50 g ærter, 100 g rød peber 100 g kartoffel i tyndeskiver.
  2. 150 g skinke strimler, 50 g løg, 200 g porre i tyndeskiver, 50 g revet ost.
  3. 150 g kyllingestrimler, 350 g frost grønsagsblanding.
  4. 150 g skinke strimler, 150 g porre i tynde strimler, 200 g kartoffel i tyndeskiver.
  5. 400 g løg (skal steges klare på en pande ved middelvarme ca 10 min) 100 g bacon.
  6. 250 g broccoli (forkoges 10 min), 100 g porre i tyndeskiver, 50 g rejer, 100 g røget laks.
Æggemasse:
  • 5 æg (Køb økologiske eller landæg. Høns i bur har det ikke godt)
  • 1 dl Mælk
  • 1 DL Fløde
  • 1 ts Salt
  • Krydderier og urter efter smag
Fremgangsmåde:
  • Find alle de ting du skal bruge. (husk god hygiejne og orden)
  • Gør dit fyld klar
  • Tænd ovnen på 175 grader varmluft
  • Smør tærtefad og bred dejen ud her i.
  • Fordel dit fyld, bacon og ost skal øverst, hvis du bruger det.
  • Rør din æggemasse og fordel den over tærten.
  • Bag ca 30-35 min, 40-45 min hvis du anvender frost grønsager. Æggemassen skal være stivnet hele vejen igennem.
  • Hvis tærten ikke skal bruges med det samme, så husk at få den på køl efter en ½ times tid...
Serveres med salat og dressing.

Dressingen kan evt røres af:
  • 2½ dl syrnet mælkeprodukt, feks Creme Fraiche 6%
  • 3 ss Sweet chilli sauce
  • ½ dl tomat pure
  • 1 ts sukker
  • 2 ts citronsaft
  • ½ ts salt

Kyllingestrimler og forst grønsager
Laks, Rejer, Broccoli og Porre
Skinkestrimler, porre og kartofler

Bacon og Løg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar