Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

lørdag den 27. december 2014

Grahams/honningboller

Det skal du bruge:

4 dl lunken vand
1 pk gær
2 æg
1 ss salt
3 ss honning
50 g blødt smør
7 dl hvedemel 12% protein
6 dl grahamsmel

Sådan gør du:

Hæld alle ingredienser i en røremaskine, og ælt godt igennem 4-5 min på lav hastighed. 
Lad dejen hæve til dobbelt størrelse. 
Skrab dejen ud på bordet og del den i 15-16 boller som sættes på 2 bageplader med bagepapir. Virk bollerne let op med to spartler ell. 
Hæv til knap dobbelt størrelse. 
Bag i traditionelovn 2. ribbe, 12 min ved 220 grader. En plade af gangen. 

Server med koldt smør. Enjoy. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar