Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

søndag den 2. november 2014

Dip's...

Sådan gør du.

Bland alle ingredienser, og lad din dip hvile 30-60 min så den tager smag.

Gul Chilimayo

2 dl Mayo
1/2-1 ts tørret Chili
5 safrantråde
1/2 ts salt
Chili, safran og salt knuses godt.

Guacamole

2 Mosede modne Avocado
Saft af en halv lime, brug den anden halve i både til pynt
1 lille frisk chili middel stærk, gem lidt til pynt.
1 1/2 dl Cremefraiche 18%
1/2 ts salt

Salsa

5 store modne tomater uden skind og kerner hakket groft
1 løg hakket fint
2 mosede fed hvidløg
Saft af 1 lime
1/2 rød peber hakket fint
1/2 grøn peber hakket fint
2 ss sød chilisauce
1/2-1 ts salt

Grønpesto

1 stor håndfuld frisk persille eller basilikum
50 g pinjekerner, solsikkefrø eller mandler
1/2-1 dl olivenolie eller rapsolie
50 g fast ost
1/2-1 ts salt
Evt 1-2 fed hvidløg
Blendes sammen.

Hummus

1 dåse kikærter (250 g kogte)
1/2 dl olivenolie
1 fed hvidløg
1/2 dl vand
2 ss citronsaft
1-2 ts salt
1 ss tahin (sesammos)
1 ts spidskommen
Evt. 100 g soltørrede tomater og 2 ts paprika.
Blendes sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar