Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

søndag den 2. november 2014

Tempura/Beignetdej med svampe, grønt eller kød...

Du skal bruge:

Fint salt eller krydderiblanding til drys.

Dej:
3 dl hvedemel
2,5 dl øl gerne mørt
1/2 ts salt

Fyld (forslag):
Fløjlsfod (Enoki) i små buketter
Shitaki i kvarte
Kejserhat i stave 1 x 1 cm
Løgringe 5 mm
Blomkål eller broccili i små 2 cm buketter
Rejer
Fisk eller kylling i små stykker eller skiver

Frituregyde ell.. 160-175° varm prøv dig frem. Jeg bruger en almindelig fritureolie.

Sådan gør du:

Sigt melet i en skål.
Tilsæt øl og salt og pisk til dejen er jævn og uden klumper.

Dyp dit emne i dejen, lad det dryppe let af inden det forsigtigt sænkes ned i olien. (må aldrig ligges i kurven, da det så bager fast til denne) 

PAS PÅ OLIEN ER VARM !!!!"

Lad emnet stege gyldent og sprødt, vend det evt. undervejs med en madpencet.

Lad de færdig stegte tempura dryppe af på fedtsugendepapir, drys med fint salt eller krydderi.

Server med dip som snacks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar