Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

mandag den 3. november 2014

Madpakkeboller

Du skal bruge.

500 g koldt vand
1 dl olie
20 g gær
500 g hvedemel 12% protein
250 g Grov Ølandshvede eller Speltmel
50 g grov rug mel
1 ts citronsaft
20 g salt

Sådan gør du:

Jeg alle ingredienser i en røreskål og kør 5 min på lav hastighed (1) på røremaskine med dejkrog, husk at skrabe siderne ned efter et minutstid.
Dæk skålen med løst låg eller folie og sæt den til hævning et svalt sted 8-10° i 8-12 timer. Alternativt i køleskab, men så skal dejen have en time eller to til at komme sig ved stue temperatur, inden den bruges.
Skrab dejen ud og sæt den på 2 bageplader med bagepapir med spartler eller sker, 8 boller pr plade.
Bages straks i varmluftovn 220° 16-18 min på ribbe 1 og 4.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar