Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

onsdag den 26. november 2014

Pebernødder, fra Olde Valborg...

Det skal du bruge:

500 g Margarine
625 g Sukker
3 Æg
1 ts Kardemomme stødt
1 ts Ingefær stødt
4 ts Citronskal fint revet og hakket
3 ts Hjortetaksalt
20 dråber Citronolie
1 kg Hvedemel

Sådan gør du:

Alle ingredienser blandes godt og melet æltes i lidt efter lidt.
Dejen samles til en kugle og filmes, hvile på køl mindst 3 timer.

Del dejen i mindre stykker og tril til tynde pølser, skær i små stykker og sæt dem på bageplader med bagepapir.

Bages øverst i ovn, 200° traditionelovn, ca 8 min..

Opbevares i tætte kagedåser, når de er helt afkølet.

Bemærk der bliver MANGE pebernødder af en hel portion.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar