Om mig

Mit billede
Brian Glenn Pedersen Procesteknolog AK i Procesteknik, Butiksslagter, Køkkenleder, Økonoma Far til Caroline og Victoria. Jeg elsker at lave mad... og at spise det.. Den kærlighed vil jeg gerne give videre, både til det at skabe men sandelig også det at nyde.

onsdag den 5. november 2014

Kærnemælkskranse

Det skal du bruge:

4 dl kærnemælk
1 æg
1/2 dl olie
25 g gær
1 ss salt
2 ss sukker
350 g grov Manitoba, Ølandshvede eller Speltmel
350 g Hvedemel

Sådan gør du

Ælt alle ingredienser 5 min på røremaskine trin 1
Hæve til dobbelt størrelse ca 2 timer
Skrab dejen ud på et mel drysset bord og fold dejen, nord, syd, øst, vest. Husk at børste mel væk fra dejen inden næste fold så den binder sammen.
Du skal ende med en firkant ca 20*25 cm
Hak strimler 1*20 cm og sno dem 2 og 2 og form til kranse. Ca 12 kranse.
Sættes på 2 bageplader med bageplader
Pensel med æg og drys med sesam.
Hæve til dobbelt størrelse ca 45 min
Bag i traditionelovn 230° 15 min på 2. ribbe en plade af gangen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar